Meeting Venus (1991)

Verenigd Koninkrijk / Japan / Verenigde Staten
Komedie / Drama

geregisseerd door István Szabó
met Glenn Close, Niels Arestrup en Johanna ter Steege

Een weinig bekende Hongaarse dirigent heeft de opdracht aanvaard om Tannhäusere in de Opera Europa in Parijs te leiden. De uitvoering zal via de televisie in 27 landen van de wereld vertoond worden. Zijn reputatie wordt gemaakt of gekraakt door het succes of de mislukking van het project. De prima donna, Karin Anderson, ziet het avontuur met deze dirigent niet zitten. Bovendien ondervindt hij nogal wat tegenwerking van muzikanten en dansers... De hachelijke onderneming lijkt op een catastrofe uit te draaien. Tot de liefde alles in goede banen leidt.