Dangerous Lies (2020)

Thriller

geregisseerd door Michael Scott
met Camila Mendes, Jessie T. Usher en Jamie Chung

Een rijke oudere man laat bij zijn overlijden onverwachts zijn erfenis na aan zijn nieuwe verzorgster Katie. Ze wordt hierdoor echter meegesleurd in een web van wantrouwen, bedrog en moord. Als ze wil overleven, moet ze de motieven van iedereen in twijfel trekken, zelfs van de mensen van wie ze houdt.

Tylerdurdn schreef:
Frans Frans Frans toch, na het testen van je iq ben je zeker gestopt met studeren (of heb je de herhaling van de nationale iq-test op tv meegepakt, nadat je hem al eens gezien had)? Verwacht van iemand met een iq van 138 toch een wat betere zinsopbouw/schrijfstijl.

Verder zijn we het wat betreft de film wel eens. Netniks strikes again.

Dat komt vanwege mijn autisme. En het is zins opbouw....niet zinsopbouw

Beste Frans, ahh oké, duidelijk.
Overigens schrijf je zinsopbouw weldegelijk aan elkaar

avatar van princesspeach
Een wegkijkertje met heel veel onnozele clues en een cliché einde. Leuk voor een avondje om gezien te hebben. Niets meer niets minder.

avatar van Shadowed
Wel ok.

Geen grootse productie dit van Netflix, maar van Netflix verwacht ik ook niet snel grootste dingen meer. Paar opmerkelijke titels die zijn uitgekomen afgelopen jaar vanuit Netflix, maar nog steeds een hoop films die maar weinig vernieuwends weten te betekenen in hun genres.

Dangerous Lies is daar ook helaas geen uitzondering op. Wel steunt de film op nogal enthousiaste regie die ik niet meteen had verwacht. Maar qua regie en trucjes weet de film echt nog wel wat uit de poppenkast te toveren. Vooral de camera swingt lekker met het verhaal mee wat de toon wat vlotter maakt.

Mendes speelt ook een charmante rol die de hoofdrol wel waard is. Een ander personage die ik erg geslaagd vond was die van Gigandet. Normaal zag hij er altijd een beetje hetzelfde uit, en om hem nu zo opgedoft te zien was wel geinig om te zien. Gould viel me echter tegen. Qua charme zit het wel goed, maar qua uitspreken van de dialogen komt het gewoon onbedoeld komisch over.

Het huis is charmant ingericht, belicht en gebruikt. Degelijke camerastandpunten en een sfeervolle look. Of er optimaal gebruik van gemaakt wordt, niet zozeer, maar het doet in ieder geval genoeg pogingen. De eerste long-take van de film zag er ook opvallend energiek uit, met wat neon op de achtergrond doet dat het meteen ook erg goed.

Film werkt ook eigenlijk goed naar een verrassende onthulling toe, maar als het er daarop aankomt, kiest de film weer voor een makkelijke onthulling. Dat de makelaar en de advocaat de bad-guys zijn is eigenlijk de meest luie en suffe uitwerking die je maar kan bedenken.

Het is vooral de slotfase die de film belemmert groter te zijn. Het had best een degelijk resultaat kunnen zijn. De regie was on-point, het acteerwerk was goed van de hoofdpersonages, en dan klapt de film plots volledig dicht in het laatste kwartier. En er gaat nagenoeg 0,5* tot misschien wel 1,0* af vanwege die afgeraffelde onthulling.

Maar wel degelijk uitgevoerd geheel voor de rest. Vermaak biedt het in ieder geval wel.

Flutfilm, 2 ssterren voor ons Camila Damn wat een bom!

avatar van Noodless
Degelijk qua opbouw, mysterie en qua verhaal zit het wel goed in elkaar. Je wordt door andere zijplotjes (zoals de overval in het restaurant en de foto van de verongelukte echtgenote van de oude man) wat op het verkeerd been gezet en de vage personages zorgen ervoor dat het allemaal niet zo voorspelbaar lijkt. Al heb je als kijker natuurlijk wel een vermoeden. Camila Mendes speelt haar rol wel overtuigend , de rest van de cast is op dat vlak duidelijk minder aanwezig. De uiteindelijke climax wordt wel iets te gemakkelijk uitgewerkt. 6/10