Le Fils d'un Roi (2020)

Frankrijk

geregisseerd door Cheyenne Carron
met Arnaud Jouan, Aïmen Derriachi en Véronique Berthoud

De 17-jarige Kevin is een kind van arbeiders. Hij heroverweegt de samenleving en haar onrechtvaardigheid wanneer zijn beste vriend Elias met hem praat over de voordelen van de monarchie in zijn land van herkomst. De reflectie van de twee middelbare scholieren tijdens een presentatie van geschiedenis zal hen confronteren met veel rebelse zaken, maar ook met de ontdekking van het echte erfgoed van de Franse monarchie.