Missie NS (2019)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Catherine van Campen

Te laat, te duur, te vol. Iedere Nederlander heeft wel een mening over de NS, en niet altijd positief. Het spoornet van het nationale spoorbedrijf is als een aderstelsel dat moet opereren in een lichaam vol economische, praktische en politieke afwegingen. De Centrale Controlekamer is het kloppend hart waarin alles samenkomt: van calamiteiten tot praktische zaken. Vanuit hier worden twee sterk contrasterende werelden gevolgd: enerzijds het formele hoofdkantoor en anderzijds de werkvloer, waar vaak een heel andere realiteit heerst.

• gisteren om 06:40 uur op TV (NPO 2)

avatar van Noud
Af en toe lijkt deze docu op een sketsch.