• 11.785 nieuwsartikelen
  • 9.061.672 stemmen

De Piraten van Hiernaast (2020)

Familie | 95 minuten

Genre: Familie

Alternatieve titel: Pirates down the Street

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Pim van Hoeve

Met onder meer: Matti Stooker, Samuel Beau Reurekas en Celeste Holsheimer

IMDb beoordeling: 5,8 (425)

Gesproken taal: Nederlands

Releasedatum: 1 juli 2020

Plot De Piraten van Hiernaast

Het saaie kustplaatsje Zandwijk aan Zee wordt op stelten gezet door de komst van de zwaardvechtende en rum-drinkende piratenfamilie Donderbus. Terwijl de suffe buurtbewoners de waakhaai en huis-octopus maar niets vinden, sluit de elfjarige Michiel, ondanks hun verschillen, vriendschap met de stoere piratenjongen Billy. Maar hij dreigt zijn nieuwe vriend te verliezen wanneer aartsvijand Knokige Krelis plots opduikt. Samen met hun buurmeisje Elizabeth gaan de jongens de strijd aan tegen de gevaarlijkste piraat op zee…

Knokige Krelis

Yvonne Brugman

Buurman Daandels

Buurvrouw Daandels

kappeuter (crew films)

Vanaf woensdag 1 juli in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Zou leuk zijn als Pim van Hoeve ook eens op andere films stemt dan alleen op films van Pim van Hoeve.

Graaf Machine schreef:

Het is ook inderdaad echt niet subtiel

avatar van Flipman

Flipman (redacteur)

Viel mij ook op ja. Plus dat 'ie er eentje heeft overgeslagen.

BlueJudaskiss (moderator films)

Ik ben benieuwd of DePinguin aka Pim van Hoeve hierop gaat reageren, of dat hij alleen maar stemt op zijn eigen films om het gemiddelde omhoog te krijgen.

De film viel nic1991 en mij allebei wat tegen. We hadden veel vuurwerk verwacht tussen Egbert-Jan Weeber en Tygo Gernandt maar dat bleek er helaas niet in te zitten. In plaats daarvan kreeg Tygo het aan de stok met een jongetje van wie het me niet lukte om 'm leuk te vinden, het echte spektakel ontbrak. Absoluut een sympathieke film en ik heb een zwak voor mensen als Nycnke Beekhuyzen, Rudolf Lucieer, Bert Hana en vooral Sytske van der Ster en alles wat ze doen is fijn, maar ik merkte dat ik mijn aandacht voelde verslappen. De film leek véél langer te duren dan 95 minuten.

Sympathiek, met mooie decors, maar niet het spektakel dat ik had gehoopt.

P.S: Nog tussen twee haakjes: die haai vond ik érg mooi gemaakt.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

BlueJudaskiss schreef:

Haha, beetje treurig dit. Ik klik net zijn profiel aan dankzij jouw bericht. Alleen maar gestemd op de eigen films, alles 5 sterren. Dan heb je weinig vertrouwen in je producten als je denkt dat zulke ''stemfraude'' nodig is.

BlueJudaskiss (moderator films)

Ajax&Litmanen1, ach, ik snap het wel, volgens mij is hij niet de enige regisseur op deze site die zijn eigen films vijf sterren geeft. Maar stem dan inderdaad ook op andere films, doe mee in het gesprek.

avatar van Kondoro

Kondoro

Wel geinig met geslacht als vrouw hier rond gaan, toch een beetje anoniem blijven toch . Heeft inmiddels ook de stemmen verwijderd zo te zien.

Kondoro schreef:

Ik heb ´m verkeerd genoemd. Het gaat om De Pinguin.

avatar van MovieMind

MovieMind

BlueJudaskiss schreef:

Dat lijkt me een retorische vraag.

The Oceanic Six schreef:

Inderdaad, anderzijds zou ik het ook wel een beetje apart vinden als ie zijn eigen films niet de volle vijf sterren zou geven, dat ie zou denken van..'hmm dit was niet zo'n beste, die geef ik uiterst 2,5 sterren'.

Ontzettend gelachen. Superleuk voor jong en oud.

avatar van wwelover

wwelover

Zou het niet echt leuk voor jong en oud noemen. Neefje van 6 vond hem wel grappig, maar ik stoorde me echt mateloos aan het slechte acteerwerk. Snap dat de mogelijkheden beperkt zijn, maar zag er verder ook beetje suf uit.

avatar van imagic

imagic

Geweldige film voor de kids, met een hoop leuke detail's zoals de huishaai die piercings heeft in zijn vin.

Mijn kinderen hebben in ieder geval genoten, net als de kids van de buren

avatar van jippie2010

jippie2010

Niet onaardig!

De film begint met een krachtige openingsscène, die zeker voor Nederlandse begrippen er goed uit ziet.

Daar schuilt dan ook de kracht van de film, het ziet er verzorgd uit met aandacht voor de SFX.

De acteerprestaties van de hoofdrolspelers waren daarentegen wat wisselvallig. Stooker weet niet te overtuigen en ook Holsheimer weet niet echt een stempel te drukken. Reurekas heeft de twijfelachtige eer om als beste uit de bus te komen van de jonge garde. Gernandt weet wel een overtuigende rol neer te zetten, en ook de bijrol van van Heeringen was een echte toegevoegde waarde.

Het verhaal is origineel, het geheel is prachtig, maar het niveau blijft steken bij de wisselvallige cast. *3.0

avatar van korenbloem02

korenbloem02

Erg leuke en best wel orginele kinderfilm.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Een beetje teveel naar Pirates of the Caribbean gekeken? Waarom moeten ze nou een kopie van Johnny Depp maken als piraat, dat is wel jammer.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Graaf Machine schreef:

En dan ook nog alleen maar 5 sterren. Dan ben je behoorlijk overtuigd van jezelf

avatar van bjerik76

bjerik76

leuk voor de hele kleine kinderen misschien.

Ik vond de acteerprestaties hier wel heel erg slecht, de stemintonaties / verheffingen waren geheel onnatuurlijk. de (woord) grappen waren ook niet al te best / spontaan.

Zijn veel andere / betere kinderfilms die ook voor de wat ouderen veel aangenamer zijn naar te kijken / mee te kijken .

avatar van Rodger

Rodger

Leuk voor de jongere kids ..

Meer niet zo bijzonder..

2.5 **

avatar van rondh

rondh

Dit is dus hel slecht! Ik weet wel dat het een kinderfilm is, maar acteerwerk is slecht. Verhaal is slecht. Muziek is slecht. 0.5 sterren van mij. En omdat mijn zoon hem van 5 hem leuk vind, k op met er 1 ster bij.

BlueJudaskiss (moderator films)

Volgens mij vond rondh de film slecht.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

• 1997 berichten

'Ik krijg je nog wel!'

Kan echt niet meer hoor dit soort belegen Dik Trom teksten anno 2021.

avatar van mrklm

mrklm

Michiel [Matti Stooker] verveelt zich enorm in het saaie Zandwijk sinds zijn beste vriend Michiel is verhuisd. Michiel is aangenaam verrast wanneer piraat Hector Donderbus [Egbert Jan Weeber] en zijn vrouw Betsie [Sarah Janneh] (zo’n beetje letterlijk) aanmeren in de straat en kennismaakt met diens avontuurlijke zoon Billy [Samuel Beau Reurekas]. Buurmeisje Elizabeth [Celeste Holsheimer] wil zich graag aansluiten bij het tweetal, maar moet eerst maar bewijzen dat ze überhaupt beschikt over de juiste vaardigheden. Ondertussen beginnen buurtgenoten zich te verzetten tegen de komst van deze vreemdelingen. In een veel te vergezochte – en totaal niet serieus te nemen – wending van het lot ontdekt aartsrivaal Knokige Krelis [Tygo Gernandt] de schuilplaats van de Donderbussen. Goedkoop gemaakt, vrolijk avontuur met matige special effects maar enthousiast spel van de gehele cast. Verteerbaar, maar bepaald niet memorabel. Dylan Haegens verzorgt de stem van de papegaai. Dat spreekt boekdelen. Gebaseerd op boeken van Reggie Naus.

avatar van Phantasm

Phantasm

De jeugd zal dit wel leuk vinden, ik vond het maar redelijk, dan gaat het om de matige acteerprestaties.