• 8.254.730 stemmen

The Show Must Go On: The Queen + Adam Lambert Story (2019)

Documentaire / Muziek | 84 minuten

Genre: Documentaire / Muziek

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Christopher Bird en Simon Lupton

Met onder meer: Adam Lambert, Brian May en Roger Taylor

Plot The Show Must Go On: The Queen + Adam Lambert Story

Na het overlijden van frontman Freddie Mercury verliet bassist John Deacon de band, omdat hij vond dat geen enkele zanger zich kon meten met Mercury. Na diverse zangers versleten te hebben bundelde Queen de krachten met 'American Idol'-winnaar Adam Lambert, waar nu nog steeds mee wordt opgetreden. Deze documentaire toont Lamberts achtergrond en bevat nooit eerder vertoonde beelden.

imageimageimage

Zichzelf

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf - Concert Promotor

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

Queen zonder Freddie Mercury, werkt dat wel? Ik ging sceptisch de docu in. Freddie en Adam vergelijken moet je niet doen, onbegonnen werk en totaal zinloos!!!! Het is naar mijn mening ook niet netjes naar beide mannen/de overige bandleden toe. De originele setting van Queen zal altijd meer met mijn gevoel doen. Dit gezegd te hebben had ik tijdens de docu zeker een paar keer goed kippenvel. Wat heeft die Lambert een strot zeg..... Niet normaal! Geen idee of deze setting anno 2020 nog aan de gang is? Mocht dat het geval zijn en ze doen een keer of nog een keer Nederland aan, dan zal ik zeker een ticket kopen, want voor mij werkt het wel degelijk. Zoals in de docu wordt gezegd: de mannen van Queen zijn geen muzikanten meer, maar tovenaars.

The Show Must Go On: The Queen + Adam Lambert Story (2019): yep, zeker het kijken waard.

****

Basto

Weinig bijzondere docu, maar kijkt wel lekker weg en laat goed zien hoe Queen door de samenwerking met Adam Lambert weer terug is op het oude niveau. Heb ze 7 keer live gezien. 4 keer met Freddie, 1 keer met Paul Rogers en twee keer met Lambert. Die laatste is gewoon een goede opvolger en de sound wordt toch grotendeels door May en Taylor gemaakt. Alle concerten boden top vermaak. Los daarvan is Freddie natuurlijk uniek.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Basto schreef:

4x live met Freddie Mercury? Ik ben jaloers op je. Lijkt me echt een ongelofelijke ervaring.

Basto

Voel wel mee. 1e keer De Hot Space tour in de Groenenoord hallen. Niet hun beste tijd en niet de beste zaal.

Toen drie keer de Kind of Magic tour (Ook Groenenoord hallen) dat was wel een stuk beter, maar voor mij wel de teleurstellende ontdekking dat ze elke avond dezelfde nummers speelden. Iets wat vrijwel alle grote acts doen, maar dat had ik me nooit eerder gerealiseerd.

Heb misschien nog wel het meest genoten van het laatste concert in Ziggo met Lambert omdat ik toen een mooi zicht op het podium had (van de zijkant) en May en Taylor (mijn favoriete bandlid) goed bezig kon zien.

Maar goed, zou graag in de tijdmachine stappen. Queen at the Rainbow in 74 en 75, daar zou ik bij willen zijn.

HALVE TAMME. schreef:

Ik zou 29 mei voor de derde keer heen gaan. Is helaas door Corona verplaatst naar 29 mei 2021. Ze spelen 2 avonden na elkaar. Maar is uitverkocht, misschien dat je tegen die tijd even op ticketswap kan kijken. Dus ik hoop voor je dat er daarna nog een tour komt. May heeft een hartaanvalletje gehad. Hij is er goed bovenop gekomen, maar de leeftijd begint natuurlijk wel te tellen nu. Maar de energie met Adam Lambert is zeker goed en wat een show zetten ze neer, dat zie je niet eens in deze docu. Een waar audiovisueel spektakel, je krijgt echt waar voor je geld. Adam brengt daarbij zijn eigen vibe en probeert vooral Freddie niet te imiteren.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

Dit is iets om zeker even in de gaten te houden. Bedankt voor het delen rep_robert

rep_robert

The Show Must Go On is een documentaire voor de echte Queen fan die alles weg kan slikken wat er geproduceerd wordt over de band. Verwacht geen kritische noten of vraagtekens. Nee, het is puur een kort overzichtje van de carrière van Queen en de focus ligt vooral op de periode na de dood van Freddie. Dat onderscheid deze docu wel van de vele anderen die er zijn, waar het vooral eindigt na the Miracle uit 1995.

Er wordt een korte tijd ingegaan op de shows met Paul Rodgers, de ontmoeting met Adam, de start van Adam's carrière en de daaropvolgende jaren. De onderlinge chemie komt ten sprake en je ziet veel korte clips van optredens. Van Adam's optredens in America's Pop Idol tot aan de eerste gezamenlijke optredens en uiteindelijk de tours die de afgelopen jaren zijn gehouden door de band. Het belangrijkste is eigenlijk wel dat je de unieke sound voorgeschoteld krijgt die Adam Lambert uit zijn strot weet te toveren. Geen imitator zoals Marc Martel, maar gewoon een flamboyant persoon die zichzelf is en dat weet uit te stralen. Edney heeft dit heel goed opgepikt, want dit is namelijk een match made in heaven.

Verwacht geen diepgaande documentair, daarvoor kan je beter wat anderen uit de kast trekken.Het is vooral een lekkermakertje voor de fan en misschien ook wel voor de mensen die in Queen geïnteresseerd zijn geraakt na de recentelijke successen.

avatar van bjerik76

bjerik76

John Deacon had/heeft toch ook wel gelijk met de spreuk " geen enkele zanger kan zich meten met Mercury"

Maar ik ga dit toch eens bekijken.

avatar van ElPablo

ElPablo

Ik heb het hoofdstuk queen na made in heaven afgesloten.

De herinneringen blijven.

2 keer ahoy en 4 keer groenenoord hallen.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

bjerik76 schreef:

Maar ik ga dit toch eens bekijken.

Nee klopt maar als het dan Toch gebeurd kan het alleen Adam Lambert zijn . Trust me and this movie !

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Ik vind Queen top en dus is deze docu voor mij interessant, ondanks dat ik Queen vooral interessant vind met de beelden van Freddie Mercury. De rest volg ik wat minder, ook al blijft hun muziek tijdloos goed. Maar het Mercury-verhaal kennen we allemaal wel, om daar nou weer een docu van te maken is misschien wat onnodig. We volgen hier na een korte intro over Queen mét Freddie vooral het tijdperk van de laatste jaren, waar Queen zichzelf opnieuw heeft uitgevonden en met talentenjachtzanger Adam Lambert opnieuw boven zichzelf uit kan stijgen.

Nou vind ik Lambert niet zo heel boeiend als persoonlijkheid, maar zijn enthousiasme en passie is mooi om te zien en zijn stem is top. Die passie zit sowieso nog helemaal in Queen, als je ook zo'n Brian May nog los ziet gaan, erg mooi. En dus is het anderhalf uur genieten van de mooie muziek en de beelden van de bühne. Het is allemaal weinig prikkelend of kritisch, maar dat is ook niet echt nodig. Dit is voor de fans gemaakt en het is ook gewoon de moeite van het kijken waard. Zeker omdat er tussendoor ook nog wel geregeld oude beelden met Freddie zijn. Die blijven toch het mooist. Freddie is onvervangbaar. Daarom is het ook wel sterk van Queen dat ze geen vervanger hebben aangesteld, maar iemand met zijn eigen kwaliteiten en visie op hoe je deze muziek kan zingen.

Basto

Ik zit nu Freddie’s Tribute concert te kijken. Toch wel vet dat Metallica, Guns n Roses en U2 gewoon in het voorprogramma staan Valt me ook op dat ik de show nu veel meer kan waarderen dan toen. Op dat moment vergeleek je elke zanger met Freddie en viel vrijwel iedereen door de mand. Nu waardeer ik het veel meer voor de fantastische line-up en de veelzijdigheid.

avatar van james_cameron

james_cameron

Sympathieke documentaire over het tweede (eigenlijk derde, als je de periode met zanger Paul Rodgers meerekent) leven van Queen, met de uit het amerikaanse Idols opgepikte flamboyante zanger Adam Lambert in de gelederen. Bassist John Deacon is niet meer van de partij, maar Brian May en Roger Taylor gaan stug door, ondanks het feit dat er geen nieuwe muziek meer wordt gemaakt. Het enthousiasme van de drie is in ieder geval aanstekelijk en Adam Lambert komt over als een aardige gast. Zolang je geen kritische kanttekeningen of diepgravende interviews verwacht is dit een leuke en onderhoudende documentaire.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Wat mij vooral bijzonder opvalt is dat een band met een geweldige zanger, en topmuzikanten, zulke zeikmuziek heeft weten te produceren. Was er destijds een verbod op uitbotten van muzikaal talent?

Graaf Machine schreef:

Uitbotten? Gelukkig verschilt smaak. Overigens zal er vast wel iets tussen hebben gezeten wat je leuk vindt, aangezien Queen toch behoorlijk veelzijdig is. En er is een verschil tussen de seventies Queen en de eighties Queen natuurlijk.

rep_robert schreef:

Inderdaad, kan Stone Cold Crazy, Brighton Rock en Tie your mother down niet echt kwalificeren als ‘zeik muziek’. Bij latere werk kan me dat wat beter voorstellen. Daar zitten wel wat zeiknummers tussen.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Ik heb enkele jaren terug Queen + Adam Lambert een keer live gezien en normaal zou ik hen in 2020 terug gezien hebben, tot er een virus alles overhoop haalde. Ik was toen blij verrast met Adam Lambert als nieuwe frontman, hij deed dat best wel goed. Benieuwd dus wat deze docu over de combinatie te vertellen had.

Het grote verhaal is natuurlijk de carrière van Queen zelf, maar deze docu focust op de opvolging van Freddie Mercury als frontman bij Queen. En op zich is dat wel interessant met beelden van Freddie die hierover getuigt. De rouwperiode van de overige bandleden en zoeken naar hoe het verder moet. Tot aan de komst van Adam Lambert. Lambert is geen Mercury, maar volgt wel deels het pad van Mercury die op veel vlakken de deuren heeft geopend waar Lambert nu zonder (of met minder) problemen door kan lopen.

Het mag dan wel interessant zijn, dit gegeven is net te beperkt om het een volledige docu te kunnen vullen. Soms voelt het ook als een promo van de nieuwe samenstelling. Langs de andere kant is dit wel een goeie introductie van deze samenstelling. Vraag is of iemand die sceptisch er tegenover staat, deze docu wel zal willen opzetten. Leuk en luchtig, maar meer is het ook niet.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prachtige muziek documentaire waarin je ziet hoe Adam Lambert bij Queen is geraakt. In de muziekstukjes zitten prachtige lichtshows met leuke effecten.

avatar van SPEEDROCK

SPEEDROCK

Oei oei oei wat een geslijm in deze documentaire! Ik heb al heel wat muziek docu's gezien, en wordt daarin wel vaker het een en ander opgehemeld maar bij deze is het echt erg!

Los daarvan vind ik Adam Lambert geen geschikte zanger voor Queen. Veels te gladjes! Hij past beter bij zoiets als Wham. Freddie Mercury had tenminste een rauw randje in z'n stem, vooral in nummers als Fat bottomed girls, Tie your mother down en Another one bites the dust. Wat ook beter aansloot op het hoge rock gehalte van veel van de Queen nummers.