Moffie (2019)

Zuid-Afrika / Verenigd Koninkrijk
Drama / Oorlog

geregisseerd door Oliver Hermanus
met Kai Luke Brummer, Ryan de Villiers en Matthew Vey

Zuid-Afrika in het jaar 1981. Nicholas heeft altijd geweten dat hij anders is en houdt dat voor de buitenwereld verborgen. Intussen zit de minderheidsregering van Zuid-Afrika in een conflict verwikkeld met de Angolese grenspost en moeten alle blanke jongemannen ouder dan zestien twee jaar militaire dienstplicht vervullen. Tijdens de afschuwelijke gebeurtenissen schept hij een innige band met een medesoldaat.