• 8.227.780 stemmen

Yuyeolui Eumagaelbeom (2019)

Drama | 122 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titels: Tune in for Love / Joyful Music Album / Yoo Yeol's Music Album / 유열의 음악앨범

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Ji-woo Jung

Met onder meer: Kim Go-eun, Jung Hae-in en Park Hae-jun

Oorspronkelijke taal: Koreaans

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Yuyeolui Eumagaelbeom

In 1997 tijdens de Aziatische financiële crisis ontmoeten twee mensen elkaar als ze verhalen aan het uitwisselen zijn via een radioprogramma. Het blijkt liefde op het eerste gezicht te zijn. Ze beginnen een romance, maar een onverwacht voorval zorgt ervoor dat ze uit elkaar gaan. Ze blijven echter nog steeds van elkaar houden.

imageimageimageimage

avatar van Movsin

Movsin

Op Netflix vanaf vandaag.

BBarbie

Nogal vlakke film over een haperende romantische relatie tussen een jonge vrouw en een jongeman, die een geheim uit zijn verleden met zich meedraagt. Het jaren 90 verhaal is niet erg nieuw. Er zijn betere films gemaakt over koppeltjes, die geregeld uit elkaar gaan om elkaar jaren later weer terug te zien. Voornaamste probleem is dat het verhaal nogal dof is en weinig nieuws te bieden heeft. Het acteerwerk en ook de vormgeving van de film zijn goed verzorgd en daarom toch nog wel een voldoende. Net aan.

avatar van mjk87

mjk87

Leuk fris filmpje in het eerste uur als er steeds flinke tijdsprongen zijn en we enkele momenten tussen het meisje en de jongen door de jaren heen zien. Zo'n film als deze kennen we nu wel, maar het tempo is vlotjes, de losse scènes oké, sfeer is prima, af en toe fijn nostalgisch qua gevoel en een leuk meisje in de hoofdrol. De jongen is overigens minder boeiend en ik zag maar weinig chemie tussen die twee. Daarna valt de film stil. Haast letterlijk ook doordat men vanaf het tweede uur heel lange tijd in dezelfde tijd blijft zitten en veel meer op drama gat zitten, maar daarvoor zijn die jongen en de chemie met het meisje niet sterk genoeg en langzaamaan vergleed voor mij de aandacht. Dan wordt er ook niets bijzonders of leuks in de film gedaan en blijft het een vlak en mat geheel. Nog wel 3,0*.