Plötzlich Türke (2016)

Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Isabel Braak
met Oliver Konietzny, Nikola Kastner en Nina Petri

De jonge en succesvolle muzikant Jim heeft een Duitse moeder en een Turkse vader. Op een dag wordt hij door het rijksarchief van zijn thuisstad Hannover opgeroepen. Zij hebben verrassend nieuws voor hem: Jim is eigenlijk Turks en zijn Duitse identiteitspapieren zijn niet geldig. Hij verwacht dat dit een simpel misverstand is, maar zijn reis door de Duitse bureaucratie wordt steeds absurder. Om alles recht te zetten gaat hij op zoek naar zijn Turkse vader Mustafa, die hem en zijn moeder heeft achtergelaten toen Jim nog een baby was.