Recovery (2019)

Horror

geregisseerd door John Liang
met Stephanie Pearson, Hope Quattrocki en Liz Fenning

Enkele verslaafden zitten in een afkickkliniek. Ze zijn verslaafd aan heroïne en willen hun verslaving overwinnen. Maar hun innerlijke demonen zijn plots niet meer het enige probleem. Een gevaarlijke moordenaar heeft het op de verslaafden gemunt.

avatar van SPT
SPT
Draak van een film. Ondanks dat hij nog geen anderhalf uur duurt is het eerste half uur grotendeels gevuld met inhoudsloze dialogen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Nietszeggend, doorsnee. Grote voordeel van dit soort films is dat ze niet zo gek veel goed hoeven te doen om 'te slagen'. Grote nadeel voor ons, als kijker, is dat wanneer ze dat niet doen... het ook wel meteen heel pijnlijk is. Recovery is helaas zo'n geval. Ontzettend kleurloos en veel te braaf voor een hedendaagse genrefilm. Het hele opzetje in een verslavingskliniek is zo gek nog niet, iedereen is daar toch wat onvoorspelbaar door hun mentale en fysieke problemen die horen bij het hele ontnuchteringsproces. Maar ook daar maakt Recovery alleen in de meest onhandige manier gebruik van. Gevolg is een boel super irritante, onsympathieke personages die geen van allen op een bevredigende manier aan hun einde komen. Boodschap aan Liang: maak het dan gewoon niet.