Wu-Tang Clan: Of Mics and Men (2019)

1 stem

Documentaire / Muziek
117 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Sacha Jenkins
met Cappadonna, Ghostface Killah en The GZA

Terugblik op de carrière van de Wu-Tang Clan middels intieme en reflectieve interviews van elk van de negen levende leden gecombineerd met nog nooit eerder vertoond archiefmateriaal en uitvoeringen. Hun vindingrijkheid en ondernemersgeest brachten hen samen om de armoede, het geweld en de onderdrukking van hun buurten in New York te overwinnen. Maar het was muziek en hun gedeelde lyrische genialiteit die hen in staat stelde om de meest erkende muzikale beweging in de wereld te vormen.

Als fan van het 1ste uur vind ik dit waarschijnlijk iets leuker dan de gemiddelde kijker.

Ik vreesde een beetje een promo/ophemel docu, vooral omdat ze er zelf bij betrokken zijn maar met name de laatste 2 episodes komt er absoluut wel een heel eerlijke kijk op alle fouten, confrontaties en dilemma's van de 25 jarige periode.

Koop trouwens vooral niet het 'album' wat ze er bij hebben uitgebracht, dat is niks anders dan 3 tracks en een hoop onzin.