Liberty (2018)

Denemarken / Zweden / Noorwegen / Finland / IJsland
Misdaad / Drama
290 minuten (miniserie, 5 delen)

geregisseerd door Mikael Marcimain
met Connie Nielsen, Carsten Bjørnlund en Sofie Gråbøl

"Liberty" speelt zich af in Tanzania eind jaren tachtig en vertelt het verhaal van twee Scandinavische expat gezinnen die ervan dromen de wereld te veranderen. Al snel ontdekken ze dat goede bedoelingen niet genoeg zijn om hun idealen te realiseren. De miniserie schildert een pijnlijk portret van de naïviteit van een groep buitenlandse welzijnswerkers, wier grootse plannen botsen met lokale weerstand en onoverbrugbare culturele verschillen.

• vanaf dinsdag 28 mei te koop op dvd