El Resultado del Amor (2007)

Alternatieve titel: The Effect of Love

1 stem

Argentinië
Drama / Romantiek

geregisseerd door Eliseo Subiela
met Sofía Gala, Guillermo Pfening en Romina Ricci

Mabel komt uit een straatarm gezin. Ze ontdekt dat ze talent heeft om mensen te laten lachen. Ze gaat werken als clown op kinderfeestjes. Wanneer haar vader ziek wordt en niet meer kan werken, zoekt Mabel naar mogelijkheden om meer geld te verdienen. Op aanraden van haar vriendin Malena gaat ze ’s avonds als prostituee aan de slag. Overdag blijft ze kinderfeestjes opluisteren en doet ze vrijwilligerswerk in een kinderziekenhuis. Op een dag komt ze de welgestelde Martin tegen. Martin is zijn huwelijk én zijn saaie bestaan als advocaat beu. Hij gaat in een camper wonen. Het klikt tussen die twee en Mabel trekt bij hem in. Dan wordt ontdekt dat ze drager is van het HIV-virus…

Een paar maanden geleden heeft Sofía Gala een enorme indruk op mij gemaakt met haar onbeschroomde rol in Alanis (2017).
Ook in dit romantische drama over een cliniclown met de nodige persoonlijke problemen is ze weer in vorm. In zijn kern is het een tragisch verhaal dat je ondanks de dramatische ondertoon met een goed gevoel achterlaat. Echt een film, die meer belangstelling verdient vanwege het verhaal én het acteerwerk.