Op Zee (2013)

Alternatieve titel: One Night Stand VIII - Op Zee

Nederland

geregisseerd door Marinus Groothof
met Martijn Nieuwerf, Rifka Lodeizen en Isabelle Smit

Edo (42) heeft een solozeiltocht van twee maanden gemaakt. De laatste 48 uur, tijdens de oversteek van Denemarken naar Harlingen, is zijn dochter Maria (8) aan boord. Plotseling, midden op zee, valt het schip op mysterieuze wijze stil. Een storm ontsteekt. Als Edo vecht om zijn dochter te redden, blijkt dat hij in werkelijkheid een heel andere strijd aan het voeren is.

avatar van Brandt
Edo is helemaal klaar met zijn werk en wil er een paar maanden tussenuit, lekker zeilen, rondje Engeland en dan via Denemarken terug. Het laatste stukje zal zijn dochter hem vergezellen. Op zee opent midden in het verhaal, met een dobberend schip onder een onheilspellend bewolkte lucht. Daarna hinkstapspringen we door het verhaal heen om een paar keer op het verkeerde been te worden gezet. En dat doet net iets te gekunsteld aan in een verder aangename film.