La Cabina (1972)

Spanje
Horror / Drama

geregisseerd door Antonio Mercero
met José Luis López Vázquez, Agustín González en Goyo Lebrero

Een man raakt opgesloten in een telefooncel. Omstanders proberen hem zonder succes te bevrijden. Dan komen er mannen van het telefoonbedrijf. De man is opgelucht, maar zijn opluchting verandert al gauw in verwarring en dan angst. Het telefoonbedrijf handelt de situatie namelijk heel anders af dan de man had gehoopt.

Teaser

avatar van John Milton
Fijne korte film dit, aanradertje.

oup
Fantastisch, hoe verzin je het

avatar van leatherhead
Geinig filmpje wel. Concepten als deze zijn inmiddels tot in den treure herhaald en op papier leek me het dan ook wat saai, maar de uitwerking voelt hier eigenlijk nog redelijk fris aan. Best lollig allemaal en richting het einde ook lekker mysterieus. Sommige stukken duurde iets te lang en de muziek was bij momenten lichtelijk irritant, maar verder goed te behappen. 3*

Haha, lijkt een soort ouderwetse Black Mirror.

Matig toch.

Het idee is wel aardig en er zitten ook best wat leuke zaken in. De manier waarop het naar het einde redelijk mysterieus en absurd wordt is best goed te pruimen, maar uiteindelijk zit er niet genoeg in om tot 35 minuten vlotte film te komen.

Het is ook duidelijk een TV productie, waardoor het visueel bar weinig voorstelt, het acteerwerk ook niet echt te pruimen valt en de muziek vooral irriteert. Niet zo heel verwonderlijk, maar zo moeilijk is het nu ook weer niet om het allemaal iets beter aan te kleden.

Echt vervelend is de film niet, maar meer dan een paar leuke ideetjes vallen hier niet te rapen. Het is een wat simpel dingetje geworden, dat af en toe een beetje opveert dankzij wat absurde ideetjes, maar over de gehele lijn toch niet genoeg wist te overtuigen.