Alfons Zitterbacke: Das Chaos Ist Zurück (2019)

Alternatieve titels: Alfons Jitterbit – Countdown to Chaos | Alfons Zitterbacke - The Film | Alfons Sidderbakke

1 stem

Duitsland
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Mark Schlichter
met Tilman Döbler, Alexandra Maria Lara en Devid Striesow

Wat zou Alfons Zitterbacke wel niet overhebben om een geweldige atleet, een superstudent en een astronaut te zijn, net als Alexander Gerst. Maar zo ziet zijn wereld er niet uit. De elfjarige strompelt van het ene ongeluk naar het andere. Iedereen lijkt hem te moeten hebben. Oneerlijke leraren, wrede klasgenoten en een zeer strenge vader maken het leven over het algemeen ellendig voor hem, totdat zomaar een vliegtuigwedstrijd de mogelijkheid biedt om deel te nemen aan een astronautenkamp. Alfons ziet zijn kans schoon: eindelijk kan hij de wereld laten zien wat voor geniale uitvinder hij is.