Jim Allison: Breakthrough (2019)

Alternatieve titel: Breakthrough

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Bill Haney
met Jim Allison en de stem van Woody Harrelson

Breakthrough vertelt het verbazingwekkende verhaal van de visionaire zoektocht van een afvallige wetenschapper naar een remedie tegen kanker, de ziekte waaraan zijn moeder is overleden. Vandaag de dag is Texaan Jim Allison een winnaar van de Nobelprijs in 2018 voor het ontdekken hoe het immuunsysteem van een kankerpatiënt kan worden aangemoedigd om zijn ziekte te verslaan, maar decennialang voerde hij een vaak eenzame strijd tegen het pijnlijke scepticisme van het medische establishment.