Moj Dida Je Pao s Marsa (2019)

Alternatieve titels: My Grandpa Is an Alien | Mijn Opa Is een Alien

Kroatië / Luxemburg / Noorwegen / Tsjechië / Slowakije / Slovenië / Bosnië-Herzegovina
Familie / Avontuur

geregisseerd door Marina Andree Skop en Drazen Zarkovic
met Lana Hranjec, Nils Ole Oftebro en Petra Polnisová

Het leven van een klein meisje, genaamd Una, staat op zijn kop als haar opa meegenomen wordt door buitenaardse wezens. In de kelder van haar huis ontdekt ze per ongeluk dat opa zélf een buitenaards wezen is. Land geleden stortte hij neer op de aarde. Zijn piloot, een knorrige kleine robot, schiet haar te hulp. De twee hebben minder dan 24 uur om opa te vinden en hem te redden.