Les Météorites (2018)

Frankrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Romain Laguna
met Zéa Duprez, Billal Agab en Oumaima Lyamouri

Nina is 16 en droomt van avontuur. In de tussentijd brengt ze de zomer door tussen haar dorp in het zuiden van Frankrijk en het pretpark waar ze werkt. Vlak voordat ze Morad ontmoet, ziet Nina een meteoriet de lucht doorklieven en op een berg te pletter storten. Als het voorteken van een nieuw leven.

Nina (Zéa Duprez) is een jong meisje dat goed voor zichzelf weet op te komen. Beetje eenzaam. Ze ziet een meteoriet inslaan achter de bergen. Maar niemand heeft dat gezien Ze wordt verliefd op Morad, die haar niet zo goed behandelt. Dat is het zo'n beetje. Veel gebeurt er niet in deze film. Het is ook een beetje los zand. Maar sfeervol is de film wel en de culturele tegenstelling tussen Frans en Arabisch is nadrukkelijk aanwezig. Zéa Duprez is een mooi meisje, zonder acteerervaring, maar dat stoort niet. Hoe noemen ze zo'n film? Charmant, rustig, ingetogen, bedachtzaam.