Salauds de Pauvres (2019)

Frankrijk

geregisseerd door Christophe Alévêque, Rémi Cotta, Jean-Claude Deret, Charles Dubois, Sophie Forte, GiedRé, Nadia Kozlowski Bourgade, Patrice Leconte, Albert Meslay en Miguel-Ange Sarmiento
met Arielle Dombasle, Albert Delpy en Zabou Breitman

Omnibusfilm, geschreven door twaalf auteurs. In korte verhalen worden alle scheuren van het menselijk ras onthuld die tijdens de steeds groeiende globalisering en neoliberalisme, de gewone mens tot een monster van lafheid, wreedheid, onverschilligheid of hypocrisie kunnen brengen. Zo voert een travestiet een pittig gesprek met een taxi-chauffeur en loopt een televisie-uitzending volledig uit de hand als de gasten ruzie met elkaar krijgen.