The Last Boy (2019)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Sciencefiction

geregisseerd door Perry Bhandal
met Flynn Allen, Luke Goss en Peter Guinness

In een post-apocalyptische wereld is een groot deel van de mensheid uitgeroeid. De jonge Sira woont samen met zijn moeder in een caravan. Zij is stervende en voelt haar einde naderen, waardoor ze haar zoon naar een andere plek stuurt. Onderweg krijgt Sira gezelschap van een meisje. Samen moeten ze alert zijn voor de gevaren die op de loer liggen.

Mooie, sfeervolle SF film. De jonkies vervullen hun rol met verve. In een niet al te vlot tempo vordert het verhaal gestaag. Maar uiteindelijk verzand het naar mijn smaak wel in iets te veel vaagheid.

avatar van Brabants
The Last Boy een Sci-Fi, Fantasy-drama geïnspireerd op de werken van de 13e-eeuwse Sufi Mystic en Poet Rumi is een heerlijke mysterieuze film. De reis naar de plaats der wensen is onderhoudend en de keuzes die worden gemaakt zijn eigenlijk vrij logisch. Dit maakt het tot een erg boeiende film. Heb er zeker van genoten.

avatar van Pazmaster
B film met matig acteerwerk en zwakke sfx/cgi. De jonge cast weet niet te overtuigen, het zijn weliswaar maar kinderen maar toch... De volwassenen cast doet trouwens ook niet veel beter. Op het visuele vlak stelt de film ook teleur, het ziet er gewoon echt niet goed uit. Tel daar nog een slap verhaal bij op en dan krijg je dit. Het einde valt ook tegen, er wordt dan ook niet veel opgehelderd.

avatar van Picker
7,1 van 4400+ op imdb

De crew moet een zeer grote familie en vriendengroep hebben.

Wat een slechte B film zeg.
Een paar mooie natuurshots, verder eigenlijk niets positiefs.

avatar van schumacher
Ja zeg, wat een gedrocht, slechte acteerprestaties, saaie boel, vrij snel afgezet, ik hoef echt niet verder te kijken om te weten wat het is en hoe het verder gaat, ik lees het ook van een aantal anderen hier, dan weet ik genoeg.
Een film moet je toch binnen een tijdsspanne van ong 20 min u een beetje kunnen boeien of meeslepen en dat deed het van geen kanten, wetende dat deze film maar een kleine 85 min duurde.

Tijdverspilling.

avatar van Recow
Slechte B film, vraag me af hoe dit een 7 op IMDB kan hebben

avatar van mcdaktari
Inderdaad dat is voor mij ook een vraag, die 7 op IMDb. Het begint al meteen met echt slecht acteerwerk en dat gaat maar door. De moeder die op sterven ligt word wakker gemaakt maar ziet er niet bepaald stervend uit. Ze word wakker met haar lippen gestift en mooi op gemaakt? Het word zelfs nog slechter als de jongen dat meisje tegenkomt. Kom op zeg, dat is toch geen acteren. Dit zou misschien beter iets zijn voor een kinderfilm op Npo 3. Maar daar is ie nog te slecht voor. Echt heel jammer, want toen ik de poster zag en het verhaal las, dacht ik dat het wel een aardige sf kon zijn. Ach ja, de poster was in ieder geval wel goed maar laat je daar niet door verleiden. Het is gewoon een slechte film.

Vreselijk slechte acteerwerk , waanzinnige slechte special effects en een vreselijke setting. 1 * voor de poster.