Jimi Hendrix Electric Church (2015)

Alternatieve titels: Electric Church | Jimi Hendrix Experience Electric Church

1 stem

Documentaire / Muziek

geregisseerd door John McDermott
met Jimi Hendrix, Bob Merlis en Billy Cox

Jimi Hendrix was een Amerikaanse gitaarheld uit de jaren 60 die het elektrische gitaarspel verbreedde en radicaliseerde. De documentaire gaat over zijn optreden als headliner op het Atlanta Pop Festival op 4 juli 1970, twee maanden voor zijn dood op 18 september dat jaar. De film combineert kleur en 16 mm beelden van Hendrix' concert in de originele uitvoeringssequentie. Bevat interviews met Hendrix' bassist Billy Cox, Hendrix-ingenieur Eddie Kramer, concertpromotor Larry Vaughan, collega's Paul McCartney, Kirk Hammit van Metallica, Steve Winwood en vele anderen.