Wackersdorf (2018)

Duitsland
Drama / Historisch

geregisseerd door Oliver Haffner
met Johannes Zeiler, Anna Maria Sturm en Fabian Hinrichs

Het district Schwandorf in de regio Oberpfalz in de jaren tachtig. De Beierse deelstaatregering is heimelijk van plan een atoomfabriek te bouwen. Hans Schuierer, hoofd van de provincie, voelt zich aangetrokken door de verwachte impuls voor de lokale economie. De enige zorgen over de geplande nucleaire installatie worden uitgedrukt door een handvol excentriekelingen die niemand serieus neemt. Maar wanneer de Beierse regering de bestaande wetten negeert en bruut geweld gebruikt om een onschuldig publiek protest door een nieuw opgerichte actiegroep te vernietigen, heeft Hans zijn eerste twijfels.