What She Said: The Art of Pauline Kael (2018)

Documentaire

geregisseerd door Rob Garver
met Pauline Kael, Woody Allen en Lili Anolik

Pauline Kael was bekend als filmcriticus en bestsellerauteur. Gedurende een tijd vocht ze om erkend te worden en haar plaats in de wereld te verwerven. Kael kwam erg voor haar mening uit waardoor ze niet bij iedereen in de smaak viel. Eén ding blijft zeker: ze was een pionier in de kunst- en cultuurwereld, mede te danken aan haar koppigheid, zelfzekerheid en passie voor de kunst.

avatar van koningtoet
Had nog nooit van deze persoon gehoord maar het was een aardige documentaire over deze recensente. Veel stukjes van bekende films en verhalen van verschillende figuren uit de filmwereld die over hun relatie met Kael vertellen. Doet een beetje denken aan de biopics die op MTV werden uitgezonden en de stem van Sarah Jessica Parker doet een beetje irritant aan maar dat ligt aan mezelf. Niet verkeerd!