Mae-choon (2016)

1 stem

Zuid-Korea

geregisseerd door Sang-woo Lee
met Se-ri Baek, So-hee Ahn en Tae-hyeon Min

Wanneer de man van Soo-hyeon met de noorderzon verdwijnt, zit zij samen met haar tienerdochter opgezadeld met een enorme schuldenlast. Hoezeer Soo-hyeon ook pleit, de geldschieter laat zich niet vermurwen: hij wil hoe dan ook zijn geld terug. Bij wijze van voorlopige genoegdoening verkracht hij Soo-hyeon en niet veel later ook haar dochter. Maar daar blijft het niet bij.

Een rauwe film over seksuele uitbuiting. De vrijscènes (een handvol) worden relatief discreet in beeld gebracht, wat evenwel niet kan verhullen dat de beide dames er goed uitzien. Ik sluit niet uit dat de geldsjacheraar, die de vrouwen misbruikt, het kunstje afgekeken heeft van konijnen.
Het acteerwerk laat nogal wat te wensen over, maar daar is het regisseur Sang-woo Lee volgens mij niet om te doen. Over het geheel genomen een matige, weinig opwindende film.