Photograph (2019)

Duitsland / India / Verenigde Staten
Drama / Romantiek

geregisseerd door Ritesh Batra
met Nawazuddin Siddiqui, Sanya Malhotra en Akash Sinha

Rafi werkt hard om rond te komen als straatfotograaf. Hij deelt zijn bescheiden accommodatie met andere ongehuwde mannen en stuurt zijn geld naar huis om zijn vaders schulden af te betalen. Hij droomt van een beter leven. Rafi is onder druk gezet om te trouwen door zijn grootmoeder. Hij weet een vreemdelinge zo ver te krijgen dat ze zich voordoet als zijn echtgenote. De twee brengen veel tijd met elkaar door en er ontstaat een band.

avatar van parcivalis
Elegant, sober gesneden filmhuis-drama. Photograph vertelt het verhaal van een kasten-inadequate romance in het moderne India. De ingehouden manier van acteren, geeft de traditionele cultuur, waar het individu nog in dienst staat van familie en land, prachtig weer. Het zorgt er bovendien voor dat je je inleeft in de personages, ipv dat je met ze meeleeft. 'Dadi' steelt natuurlijk de show.