Domestik (2018)

Alternatieve titel: Domestique

Tsjechië / Slowakije

geregisseerd door Adam Sedlák
met Tereza Hofová, Jirí Konvalinka en Miroslav Hanus

De wielrenner Roman heeft er genoeg van de knecht te zijn en zich constant op te offeren voor het team. Zijn zware training en strikt dieet leiden ook tot niet de prestaties die Roman zelf nastreeft en dus helpt hij de natuur een handje door thuis een zuurstoftent te installeren. Zijn sportcarrière is voor hem belangrijker dan zijn vrouw en haar kinderwens.