I Am Here... Now (2009)

1 stem

Drama / Fantasy

geregisseerd door Neil Breen
met Neil Breen, Joy Senn en Elizabeth Sekora

De entiteit die de wereld heeft geschapen is enorm teleurgesteld in zijn meest bijzondere creatie, de mensheid. Hij besluit daarom in menselijke vorm naar de Aarde te gaan en de mensheid te confronteren. Op zijn reis naar Las Vegas ontmoet hij allerlei gevallen van mensen die volledig van het padje zijn afgeraakt.

avatar van Chainsaw
In zijn debuutfilm Double Down liet meester filmmaker Neil Breen nog zien hoe hij een geniale hacker met bovennatuurlijke gaven was; in zijn tweede film I Am Here ... Now zet hij die bescheidenheid door en speelt hij een soort robot-Jezus. Hij speelt de entiteit die de mensheid heeft geschapen en nu teleurgesteld is. Ook niet zo gek, want de maatschappij zit vol met straatbendes en corrupte organisaties. Het is zelfs zo erg dat jongedames die zich willen inzetten voor een beter milieu allemaal ontslagen worden vanwege 'corrupte bedrijven en overheden'. De enige optie die ze dan nog hebben is om de prostitutie in te gaan. Eén van de dames blijft maar aanhalen dat ze een baby heeft. Ook al zien we overduidelijk dat ze met een plastic pop rondloopt. Alsnog komen ze al snel in contact met moordlustige straatbendes, die steevast worden omringt door even kwaadaardige oude mannen in pak.

Zat Breen zelf nog in zo'n beetje elk shot van zijn debuutfilm, zijn rol is hier aanzienlijk kleiner, maar niet minder belangrijk. We zien met als robotische verlosser in de woestijn staan, met een moederbord en geheugenkaarten op zijn lichaam geplakt. Hij ziet vervolgens hoe de mens slecht is geworden. Hoe slecht? Een man in een rolstoel - met ernstige vorm van kanker - heeft nog één wens en dat is het bord van 'welkom in Las Vegas zien', maar wordt uit zijn rolstoel gegooid als hij per ongeluk tegen iemand aanrijdt. Gelukkig is daar superheld Breen, die de dader straft, de man in de rolstoel naar het bord 'welkom in Las Vegas' duwt en later ook nog eens zijn kanker geneest. Het maakt I Am Here ... Now de tweede film waarin Breen de kracht heeft om kanker te genezen. I Am Here ... Now is - zoals elke Breen film - weer overheerlijk slecht, maar is een tikkeltje minder saai dan zijn debuutfilm. Er gebeurt simpelweg iets meer en er zijn wat meer personages. Alsnog is zijn volgende film - Faithful Findings - zijn bekendste en waarschijnlijk meest vermakelijke film tot dusver. Maar goed, stiekem zijn al zijn films heerlijk om te zien.

0,5 sterren.