Ma Mère, le Crabe et Moi (2018)

Frankrijk

geregisseerd door Yann Samuell
met Émilie Dequenne, Carole Franck en Jean-Michel Fête

Wanneer de 14-jarige Tania op een dag te horen krijgt dat haar moeder Cathy borstkanker heeft, verandert haar leven helemaal. Voorheen was Tania een typische tiener, die zonder zorgen door het leven fladderde en om de haverklap ruzie had met haar moeder. Nu ze geconfronteerd wordt met de ziekte van Cathy, transformeert Tania in een zorgzame, opgewekte en levenslustige vechter, die alles doet wat ze kan om haar moeder te helpen.

Redelijk drama dat wegkijkt als een aflevering van een betere soap over een serieus onderwerp
met tussen de regels door aandacht voor wat tienerliefde. De film kent uiteraard wat emotionele
momenten, maar ontaardt gelukkig niet in overdreven, tenenkrommend melodrama. En is het
vooral een sympathiek filmpje geworden.