Duchácek To Zarídí (1938)

Alternatieve titels: Duchacek Will Fix It | Mr. Duchácek Will Fix It

Tsjechoslowakije

geregisseerd door Karel Lamac
met Vlasta Burian, Ladislav Hemmer en Adina Mandlová

Jan Damián Duchácek is een beetje vreemd, maar onvervangbaar in het advocatenkantoor van Dr. Faukner. Dr. Faukner beheert de eigendommen van de familie von Rispalditz. Omdat hij verliefd wordt op Elizabeth von Rispalditz, maakt hij niet bekend dat het gezin geld tekort komt. In plaats daarvan vergoedt hij hun uitgaven uit eigen zak. Duchácek vindt dat Dr. Faukner maar met Elisabeth moet trouwen, maar zij wil niet omdat dit niet mag van haar moeder. De situatie wordt nog ingewikkelder wanneer Dr. Faukner zelf problemen krijgt met liquiditeit.