Jesus Christ Superstar (2000)

Muziek

geregisseerd door Gale Edwards en Nick Morris
met Glenn Carter, Jérôme Pradon en Renee Castle

Musical over de laatste week van Jezus. In die week trekt Jezus Jeruzalem binnen. Hij is heel snel ongekend populair, maar met zijn preken roept hij de vijandigheid van de Joodse religieuze leiders op.

avatar van gukker
Wat een verkrachting van de musical. Je kan Jezus niet in een moderne wereld zetten! Zeker niet als je vervolgens gaat zingen over Romeinen. Het modernizeren van Jesus Christ Superstar is helemaal geforceerd en dat was dan ook de reden dat ik de film na een uur heb uigezet. De zang was overig wel oké. Vond alleen Jezus slecht zingen.

avatar van kimmie131195
Heb hem laatst op tv gezien eerst was best saai maar op het laatst ging ik het pas leuk vinden

4 sterren !

Wist niet eens dat er een remake was ??? Is dat wel met dezelfde liedjes?

avatar van Thijssie1990
Slam1975 dit is de remake, het origineel is uit '73 (en veel beter overigens).

Ik vond hem eigenlijk pijnlijk slecht. Echt helemaal niks. Zowiezo vond ik bij het origineel Judas zo ge-wel-dig dat deze flapdrol al eigenlijk geen schijn van kans meer had. Het was eigenlijk een beetje zielig. En een beetje jammer. Ik irriteerde ook mateloos aan de overdreven Britse accenten.

dominion
Gigantisch slechte film over Jesus.

Tot nu toe is er nog geen een film over Jesus geslaagd.
Hou wel van Musicals maar dit sloeg echt werkelijk alles.
De liedjes waren strontvervelend en ze drijven in mijn ogen gewoon de spot op met Jesus.
En als christelijk iemand vind ik dit echt niet kunnen !

Gigantisch slecht acteerwerk vooral de rol van Jesus werd heel erg slecht vertolkt.
Een van de slechtste films die ik in tijden heb gezien.
Wil er nu ook geen woorden meer aan vuil maken.
Prul !

avatar van ampie93
Op de judas 'zanger' na vond ik het een mooie uitvoering. Veel te weinig krediet gekregen, ik vind het een geweldige film.