L'Adieu à la Nuit (2019)

Alternatieve titel: Farewell to the Night

Frankrijk / Duitsland

geregisseerd door André Téchiné
met Catherine Deneuve, Oulaya Amamra en Kamel Labroudi

Muriel is een paardenfokker en medebestuurder van een amandelboomgaard. Ze wacht op haar kleinzoon, Alex, die afscheid van haar komt nemen voordat hij naar Canada vliegt, waar hij een baan heeft gevonden. Alex is verliefd op Lila, zijn jeugdvriendin en zij hebben grote plannen, maar heel snel beseft Muriel dat er iets mis is: het is niet naar Canada dat Alex van plan is te vertrekken, maar naar Syrië.