Darcey Bussell's Looking for Audrey (2014)

1 stem

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Marion Milne
met Darcey Bussell

Documentaire waarin Darcey Bussell via Nederland en Londen naar Rome, Zwitserland en Hollywood reist in de voetsporen van Audrey Hepburn. Bussell heeft haar altijd bewonderd en neemt haar leven onder de loep. De documentaire onthult hoe de Oscar-winnende actrice, die begon als danseres en haar leven riskeerde tijdens de Tweede Wereldoorlog, te maken kreeg met liefdesverdriet en haar dromen in duigen zag vallen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een nogal simpele documentaire die weliswaar interessant is, maar een ster als Audrey Hepburn verdient toch wat meer aandacht. Darcey Bussell gaat langs enkele locaties waar Hepburn gewerkt of gewoond heeft en praat met enkele getuigen. Het is een collage geworden van bijeengesprokkelde hoofdstukken. Ze heeft wel haar huiswerk gemaakt en schenkt naast film ook aandacht aan de oorlogsjaren en haar inzet voor Unicef. Maar meer dan een tv-aflevering lijkt het niet te zijn.

Jammer trouwens dat Darcey Bussell zichzelf vooral centraal lijkt te zetten en niet Audrey zelf.