Damien Veut Changer le Monde (2019)

Alternatieve titel: Adopt a Daddy

Frankrijk

geregisseerd door Xavier De Choudens
met Franck Gastambide, Melisa Sözen en Liliane Rovère

Damien werkt op een basisschool en leidt een rustig leven. Om een van zijn jonge leerlingen, Bahzad, en zijn moeder te redden van dreigende uitzetting uit het land, neemt Damien opnieuw contact op met het militante verleden van zijn ouders en overtuigt hij zijn zus Mélanie, een formidabele bedrijfsjurist, haar beste vriend Rudy en een stel onwaarschijnlijke vrienden om hem te vergezellen in zijn nieuwe strijd. Samen zullen ze de wet breken door solidariteit.