Praça Paris (2017)

Alternatieve titel: Paris Square

Portugal / Argentinië / Brazilië

geregisseerd door Lúcia Murat
met Grace Passô, Joana de Verona en Marco Antonio Caponi

Gloria is een liftbediende bij UERJ, de universiteit van Rio de Janeiro. Ze brengt haar dagen door in een lift, waarbij ze studenten en leraren meeneemt naar hun realiteit, heel anders dan haar eigen leven. Ze is de dochter van een gewelddadige vader, en wanneer van hem bevrijd valt ze in de handen van haar broer die zelfs in de gevangenis nog steeds een enorme invloed uitoefent op haar leven. Ze krijgt een relatie met Camila, een jonge Portugese psychoanalyticus, die in Brazilië is voor postuniversitaire studies over geweld.