Joel (2018)

Argentinië

geregisseerd door Carlos Sorin
met Victoria Almeida, Diego Gentile en Joel Noguera

Daar zit hij dan aan tafel, hun kersverse adoptiekind. Joel is negen jaar, ouder dan Cecilia en Diego hadden verwacht. Veel zegt hij niet, hooguit 'ja' en 'nee'. Het opbouwen van een nieuw gezinsleven, zo blijkt, gaat gepaard met vallen en opstaan. Een groter probleem is dat Joel op school wél praat: daar schept hij op over een gangsterleven en het basen van cocaïne. De andere ouders vinden dat Joel slechte invloed heeft op hun kinderen en komen in opstand.