Come un Gatto in Tangenziale (2017)

Alternatieve titel: Like a Cat on a Highway

Italië

geregisseerd door Riccardo Milani
met Paola Cortellesi, Antonio Albanese en Sonia Bergamasco

Giovanni is een intellectueel en voorstander van de sociale integratie en leeft in het historisch centrum van Rome. Monica is praktisch aangelegd en recht voor de raap. Ze werkt als caissière in een supermarkt en heeft het moeilijk om de eindjes aan elkaar te knopen. Ze leeft in een buitenwijk van Rome. Hoewel beide ouders uit een totaal verschillende milieu kopmen, hebben ze toch één gemeenschappelijk doel voor ogen: ze willen namelijk een einde maken aan de relatie tussen hun respectievelijke tieners. Beide ouders leren elkaars wereld kennen. Giovanni die kwaliteitsfilms gewoon is, moet zijn dochter volgen en zich in de Romeinse buitenwijken een weg banen tussen gillende tienermeisjes in grote multifunctionele zalen vol lege popcornbekers.