Dreissig (2019)

Alternatieve titel: Thirty

Duitsland

geregisseerd door Simona Kostova
met Övünc Güvenisik, Pascal Houdus en Raha Emami

In de hippe wijk Berlijnse wijk Neukölln volgen we vierentwintig uur in het leven van een stel bijna-dertigers. Terwijl schrijver Övünç kampt met een gevoel van leegte, proberen voormalige geliefden Pascal en Raha hun relatie achter zich te laten. Ook Kara, Henner en Anja lopen tegen problemen aan binnen de vriendengroep. ’s Avonds vieren ze Övünçs verjaardag, waarna ze dwalend door de straten de nacht induiken.

Malick
Begon heel fascinerend maar na een uurtje sloeg het om in een narcistische, schematische en voorspelbare bedoeling. Opeens moest ieder personage los van elkaar een 'inkakmomentje' hebben. Dat had ook een stuk subtieler gekund.

avatar van McSavah
Eens (en dat bedoel ik niet ironisch), minus het narcistische. Alleen werkt het wel.