The Pale Man (2017)

1 stem

Mystery / Thriller

geregisseerd door John Lerchen
met Taylor Bostwick, Austin Turner en Bruce Spielbauer

Abigail West strandt door autopech in een klein stadje, waar niemand haar erg vriendelijk bejegent. Omdat de reparatie aan haar auto enige dagen lijkt te gaan duren, doodt zij de tijd met het uitpluizen van een onopgeloste vermissingszaak. Een geheimzinnige bleke man, die steeds onaangekondigd opduikt, helpt haar daarbij.

avatar van Collins
Geen bijster opwindende film.
Vrouw strandt in een dorp en raakt verzeild in dorpse zaken. Een nogal clichématig uitgewerkt misdaad dramaatje ontspint zich. Niet spannend. Het is dat er af en toe een vleugje spirituele mysterie in het verhaal opduikt, dat steeds nèt intrigerend genoeg is om te blijven kijken.
Gelukkig ligt er voor de doorzetter hier en daar nog een ander oppeppertje in het verschiet. Een aantal personages spoort namelijk totaal niet met het slappe karakter van de film. En dat is een goed ding. Er zijn personages die door hun bijzondere vormgeving een leuke en frisse tegenhanger vormen voor de slaperigheid die in alle andere facetten van deze film is te vinden. Best ok.
De vrouwelijke hoofdrol hoort daar gelukkig bij. Geen bijzonder verdiepende hoofdrol, maar wel een frisse en aantrekkelijke verschijning die niet geheel talentloos haar ding doet. Haar naam is Taylor Bostwick. Nooit van gehoord, maar van mij mag ze vaker in een film verschijnen.
En zo zijn een vleugje mystiek, een aantal zonderlinge personages en de aantrekkelijke hoofdrol de hoogtepuntjes in deze kneuterige en vlakke film die verre van opzienbarend is.