Performer (2015)

Alternatieve titel: The Performer

Polen

geregisseerd door Lukasz Ronduda en Maciej Sobieszczanski
met Oskar Dawicki, Agata Buzek en Andrzej Chyra

Een verhaal gebaseerd op het leven van een van de meest originele en interessante hedendaagse kunstenaars, de performer, Oskar Dawicki (die zichzelf speelt). Het hoofdthema van zijn kunst is het zoeken naar een antwoord op de vraag of Oskar Dawicki überhaupt bestaat. Het handelsmerk van zijn uitvoeringen is zijn glimmende blauwe colbert.