Madame B., Histoire d'une Nord-Coréenne (2016)

Alternatieve titels: Mrs.B., a North Korean Woman | Mevrouw B, een Noord-Koreaanse Vrouw

Frankrijk
Documentaire / Drama

geregisseerd door Jero Yun

Mevrouw B., een Noord-Koreaanse vrouw, is onder dwang door haar smokkelaars verkocht aan een Chinese boer. Om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien en haar eigen, in Noord-Korea achtergebleven, familie te steunen, neemt mevrouw B. haar toevlucht tot de drugshandel. Ze slaagt erin haar man en zonen naar Zuid-Korea te smokkelen en vertrekt dan zelf met een groep illegale migranten om eindelijk herenigd te worden met haar kinderen. Na een lange en gevaarlijke reis wordt mevrouw B. vastgehouden door de Inlichtingendienst zodra ze de grens van Zuid-Korea passeert. Haar leven neemt een volledig onverwachte wending, anders dan het leven waar zij van droomde.