Axel der Held (2018)

Alternatieve titel: Axel the Hero

Duitsland

geregisseerd door Hendrik Hölzemann
met Johannes Kienast, Christian Grashof en Emilia Schüle

Axel woont in een klein dorpje, waar de mensen overdag in de kippenboerderij werken en 's avonds hun geld vergokken in het casino. Manne, de eigenaar van zowel de kippenboerderij als het casino is hierdoor een machtig man geworden. Axel heeft grote schulden bij Manne en moet dus doen wat hij zegt. Hij werkt in Manne's villa, maar kan dan in ieder geval wel zijn jeugdvriendin Jenny zien, die nu Manne's vriendin is. Als Axel kennismaakt met zijn buurman Heiner smeden ze plannen om Manne's imperium te doen instorten.