Byeonsan (2018)

Zuid-Korea
Komedie / Drama

geregisseerd door Joon-ik Lee
met Jung-min Park, Go-eun Kim en Joon Go

Al jaren probeert Hak-soo door te breken als rapper, zonder veel succes. Tijdens een van zijn audities voor een televisieshow krijgt hij een telefoontje dat zijn vader vanwege een hartaanval in het ziekenhuis ligt. Met frisse tegenzin keert hij voor de eerste keer in tien jaar terug naar zijn geboorteplaats Byeonsan. Bij zijn ontmoetingen daar met zijn vader en met vroegere klasgenoten komt veel oud zeer bovendrijven…

Onderhoudende tragikomedie over een rapper, die bij terugkeer in zijn geboorteplaats zijn onverwerkte trauma’s uit het verleden botviert op zijn vader (een gepensioneerde gangster) en op een ex-klasgenote, die nog steeds verliefd op hem is. Ondanks al het gekrakeel een redelijk voorspelbare film.