Brugklas: De Tijd van M'n Leven (2019)

Nederland
Drama / Familie

geregisseerd door Raymond Grimbergen
met Niek Roozen, Vincent Visser en Sterre van Woudenberg

Nola (Sterre van Woudenberg) is zwaar de pineut wanneer er op school een video wordt verspreid waarin te zien is dat ze gedumpt wordt door haar vriendje Jesse (Vincent Visser). Door haar verdriet en jaloezie komt ze nog meer in de problemen: ze mag niet meer mee op kamp. Hier maakt de populaire Fenna (Stefania Liberakakis) dankbaar gebruik van, want zij wil de knappe Jesse inpalmen. Wanneer Nola ten einde raad is en dit wil voorkomen, krijgt zij hulp uit onverwachte hoek. Boy (Julian Moon), een rebelse jongen uit de tweede, schiet te hulp. Samen gaan zij op pad om Fenna tegen te houden en Jesse terug te winnen… Maar is dit nog wel wat Nola wil?

Vanaf 7 februari 2019 in de bioscoop (Just Film Distribution)

avatar van Chelsea94
De serie is al niet best qua acteerniveau dus dat ze een hele film maken is nogal een gok. In ieder geval alleen interessant voor kinderen en jonge pubers want het zit vol vloggers.

avatar van RebbelDebbel
Eigenlijk een prima film. Leuk verhaal, herkenbaar voor pubers. Heb me niet verveeld.

avatar van Chelsea94
Gekeken omdat mn zusje in Brugklas speelt, anders had ik hem overgeslagen. Film is wel oke, veel puberdingen uiteraard en een hoog vloggersgehalte maar voor de doelgroep een leuke film.

Moviewatcha
Hoezo de brugklas de tijd van mijn leven??
Ik heb anders in de brugklas en de 2e (zelfde klasssenindeling) echt de kutste klas ooit gehad!?. Ga nu naar de 3e haha ik zie ze nooit meer terug!!? . Op zulke momenten dat ik een stomme klas heb heb ik echt spijt van dat ik een X ben blijven zitten HAHA?? (groep 3 basisschool) ?

avatar van Shadowed
Zoals verwacht.

Normaal zou je niet denken dat veel mensen naar deze films omkijken. Het is dan ook echt puur gericht op minder kritische 13-jarigen. Personen die zelf ook gewoon in de brugklas zitten. Maar desondanks maken deze films me regelmatig nog nieuwsgierig en door een korte speelduur toch maar eens besloten deze te kijken.

Ook is het leuk om eens een kijkje te nemen over hoe potentiële, toekomstige acteurs en actrices het momenteel doen. Al verwacht ik niet snel dat zeker 85% überhaupt opgemerkt zal worden onder de radar. Slechts bij enkele heb ik een betere verwachting voor de toekomst.

Visueel is het echt niks. Zoals verwacht dus. Erg simpele shots en totaal geen krachtige beelden. Het lijkt alsof deze film gewoon in enkele weken al klaar was. Zeg maar een stuk of 2 weken. Locaties worden ook totaal niet benut. Eventjes een "hé een hunebed!" als kleine verwijzing naar een detail, maar dat voldoet niet.

Maar je kijkt hem dan ook vooral voor het verhaal. Dat is gelukkig iets beter op orde dan de algemene high-school film. Ondanks een hoop geforceerde problemen om het drama wat impact te geven. Maar het is net iets minder overdreven aangezet dan de algemene film. Vooral omdat de problemen gelukkig nooit de loop volledig overnemen.

Voor de rest degelijk, enthousiast acteerwerk. Alhoewel bijna iedere acteur en actrice moeite heeft met normaal articuleren. Het is iets te nerveus geacteerd, alsof de acteurs/actrices zich een klein beetje schamen voor hun rollen. Dat creeërt een beetje een afstandelijk gevoel.

De drama is ook redelijk kort door de bocht. Maar daardoor krijgt het verhaal zelf iets meer tempo waardoor het een stuk interessanter is om te volgen. De dames spelen de heren er volledig uit in deze film, maar krijgen dan ook vaak iets betere rollen.

Als ik 1 positieve uitschieter moet noemen, gaat mijn nominatie naar Liberakakis. Als tweede Van Woudenberg. Die 2 stijgen een stuk boven de rest uit, specifiek de volwassenen met hun domme typetjes. Echt van die geforceerde "ervaren" acteurs of actrices die er vooral voor zorgen dat je het verhaal nog iets minder serieus gaat nemen. Regelmatig handelingen die behoorlijk bedenkelijk zijn, vooral van een directrice. Ik zie daar ook niet direct de humor van in.

Liberakakis & Van Woudenberg weten nog een beetje voor een frisse toon te zorgen in de film, maar de film schiet in het algemeen wat te kort. Desondanks duurt het niet lang en stijgt het ook net iets boven bijvoorbeeld Spangas uit.

avatar van Marvinleeaday
Alleen al voor de ogen van Sterre van Woudenberg 5 sterre waard, maar omdat je de film beoordeelt 4 sterre

avatar van mikey
Behalve dat het verhaal erg sloom is, passen de herfstbeelden niet bij een eindejaars-zomerkamp.