Härtetest (1998)

Alternatieve titels: The Hardship Test | Trial by Fire | Auch ohne Frau unglücklich

Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Janek Rieke
met Janek Rieke, Lisa Martinek en Siegfried Terpoorten

De 26-jarige Jonas is de verlegen zoon van een rijke reder. Hij is een zacht gekookt eitje, die nog thuis woont en zich door zijn moeder op zijn kop laat zitten. Op een surpriseparty voor zijn vaste vriendin wordt hij door haar vernederd, omdat ze met een ander voost. Jonas wil niets meer van het andere geslacht weten, al proberen zijn macho kameraad Thilo en zijn gevoelige vriend Robert hem weer aan de vrouw te krijgen. Op aanraden van zijn moeder gaat Jonas zelfs in therapie bij Dr. Bohm.