Murer: Anatomie eines Prozesses (2018)

Oostenrijk / Luxemburg
Drama / Historisch

geregisseerd door Christian Frosch
met Karl Fischer, Alexander E. Fennon en Karl FischMelita Jurisic

Graz, 1963. De gerespecteerde lokale politicus en rijke boer Franz Murer staat terecht voor een ernstige oorlogsmisdaad die hij zou hebben gepleegd terwijl hij in 1941-43 het bevel voerde over het getto van Vilnius. Het bewijs van zijn schuld is overweldigend. Maar de machthebbers in Oostenrijk willen dit duistere hoofdstuk van de geschiedenis van hun land voor eens en altijd afsluiten.