Du Gu (1983)

Hongkong / Thailand
Horror

geregisseerd door Ling Pang
met Lily Chan, Hoi-San Kwan en Hon Chi Lai

De loyale taxichauffeur Alan Chang belandt in een levensbedreigende situatie wanneer hij een tweetal geesten oppikt en hen bij twee verschillende begraafplaatsen moet afzetten. Onder invloed van een vloek moet hij de restanten van de twee geesten naar een zus in Thailand brengen. Zijn familie zal er alles aan moeten doen om hem te redden.

avatar van jeroentjuhhhhh
Wie van obscure Hong Kong black magic praktijken houdt, zal zich hier best mee vermaken. Zoals gebruikelijk geplaagd (of gezegend) door hilarische Engelse dub, de beeldkwaliteit van een beschimmelde VHS en een niet te volgen verhaaltje, die in de basis erg basic is, maar er heel lastig uitkomt. Verder is het een genietbare BINGO voor de kenners van dit soort cinema, want het is een grote mengelmoes van HK genre-clichés geworden, waarbij mijn favoriet niet kon uitblijven: het uitkotsen van (in dit geval) wormen. Kudo's voor de gave scene met de buik.