Teefa in Trouble (2018)

Pakistan
Actie / Komedie

geregisseerd door Ahsan Rahim
met Ali Zafar, Maya Ali en Javed Sheikh

Een gangster huurt de sukkelige Teefa in om de dochter van zijn vriend te ontvoeren voor een gearrangeerd huwelijk. Tegen betaling wil hij haar wel ontvoeren. Per ongeluk verliefd op haar worden is de bonus die hem alles kan kosten.

Mijn eerste Pakistaanse film.

Het is minder speciaal dan verwacht, dat komt dan vooral omdat dit eigenlijk heel dicht aanleunt bij de typische Bollywood cinema. Niet zo héél verwonderlijk aangezien het land vlak naast India ligt, maar gezien de erg beperkte filmoutput van Pakistan toch niet meteen verwacht.

Je mag je dus verwachten aan een mix van bijna elk denkbaar filmgenre, onderbroken door wat muzikale nummertjes. Toch voelt het apart genoeg wat meer solide aan dan de meeste Bollywood films. De genre switches zijn iets logischer en het geheel is gewoon iets minder los zand.

De luchtige sfeer, een paar toffe actiescenes en nette cinematografie zorgen ervoor dat de overdreven speelduur toch nog op een aardige manier ingevuld wordt. Het had zeker wat korter gekund, het is ook niet meteen een film die ik echt zou willen aanraden, maar had er eerlijk gezegd erger van verwacht. Degelijk voor een keertje, zeker wie z'n Pakistan teller van de 0 af wil halen.

avatar van Grindhouse62
Ik heb mij vanavond prima vermaakt met deze popcorn film. Zitten inderdaad diverse genres in verwerkt, maar is uiteindelijk gewoon een actie komedie. Dit was mij 1e film van vanavond, de 2e wordt een western 'Badlands of Dakota' uit 1941.