My Soul Drifts Light (2018)

Alternatieve titel: My Soul Drifts Light upon a Sea of Trees

Japan / Nederland
Documentaire

geregisseerd door Heinrich Dahms

Zenpriester Ittetsu Nemoto verloor een oom, een vriend en een vriendin door zelfmoord. Het liet diepe littekens na, reden om een onlinegroep te starten voor mensen met suïcidale gedachten. Inmiddels ontvangt hij hen persoonlijk in zijn tempel. De holistische aanpak van de priester, waarbij ruimte is voor zang, dans, meditatie en wandelingen door de bamboetuin, lijken helend te werken. Ondanks het taboe op zelfmoord in Japan vertellen zijn bezoekers openhartig over wat er in hun leven speelde waardoor ze zo heftig naar de dood verlangden.