Ernest et Célestine en Hiver (2017)

Alternatieve titel: Ernest & Celestine Winterpret

Frankrijk
Animatie / Familie

geregisseerd door Julien Chheng en Jean-Christophe Roger
met de stemmen van Pauline Brunner, Xavier Fagnon en Raphaëline Goupilleau

Ernest is een grote beer. Hij speelt graag muziek en eet jam. Ernest deelt zijn huis met Celestine, een vrolijk en vastberaden weesmuisje. De twee vrienden vervelen zich nooit. Zodra de eerste sneeuwvlokken vallen, bereiden ze zich voor op de winterslaap van Ernest. Ze moeten hun geadopteerde gans Bibi leren vliegen voor de grote trek. Ze gaan samen naar het muizenbal, om de eerste sneeuwvlokken te vieren. En natuurlijk moeten ze niet vergeten om koekjes te bakken voor Ernest, zodat hij met een volle buik aan zijn winterslaap kan beginnen.

Vanaf 6 februari 2019 in de bioscoop (Periscoop Film)